Z domu do szkoły Jacek ma 10km. Wyjechał motorowerem o 7:30 i jechał ze średnią prędkością 30km/h. Ania wyruszyła piętnaście minut później. i Jechała z tatą samochodem ze średnią prędkościa 60km/h. czy ania dogoni jacka. Potrzebuje obliczeń

2

Odpowiedzi

2009-11-11T13:13:30+01:00
Przyjmując że Ania ma do szkoły też 10 km:

Jacek:
t=s/v
t= 10km/30km/h
t=1/3 h = 20 minut

7h30' + 20' = 7:50


Ania:
t=s/v
t=10km/60km/h
t=1/6 h = 10 minut

7h45' +10 ' = 7:55

Jacek będzie w szkole wczesniej, więc Ania go nie dogoni .

Pozdrawiam :)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:26:48+01:00
Jacek:

s = 10 km
v = 30km/h
t = s : v
t = 10 km : 30km/h
t = ⅓ h
t = ⅓ × 60 min
t = 20 min.

7.30 + 20 min = 7.50

Ania:
s = 10 km
v = 60km/h
t = s : v
t = 10 km : 60km/h
t = ⅙ h
t = ⅙ × 60 min
t = 10 min.

7. 30 + 15 min. = 7.45
7.45 + 10 min. = 7.55

Odp.: Ania nie dogoni Jacka, ponieważ przyjedzie do szkoły o 5 minut później niż Jacek.

Myślę, że pomogłam ;))
5 5 5