Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T13:11:57+01:00
A - dłuższy bok
½ a - krótszy bok

Ob = 2 * ½a + 2a=24dm

3a=24dm

a=8dm

½a=4dm

P=8dm * 4dm= 32dm²

Pole tego prostokąta wynosi 32dm²
2009-11-11T13:12:21+01:00
24dm/6=4dm
4*2=8-dłuzszy bok
4dm-krótszy bok
8*4=32dm kwadratowe
2009-11-11T13:24:22+01:00
Obw = 24dm
Obw = 2a + 2b
a = 1/2 b

Obw = 2 * (1/2b) + 2b
Obw = 3b
24dm = 3b
b= 8dm

a= 1/2 b
a=4dm

a=4dm
b=8dm

P =a*b
P=32 dm²

odp. Pole tego prostokata wynosi 32 dm²