Odpowiedzi

2009-11-11T13:23:24+01:00
1.uczenie spartan na hoplitów
2.zaijano niemowlęta
3-sprawni spartianie byli od 7roku zycia skoszarowani poza domem, byli poddawani cwiczenio
4. kobiety mialy rodzic silne, zdrowe dzieci
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T14:57:14+01:00
-po urodzeniu rada starszych badała noworodka i decydowała o jego dalszym losie-zdrowi chłopcy otrzymywali przydział ziemi i prawo do życia,dzieci chore były porzucane w górach
-po ukończeniu 7 lat chłopcy przebywali razem w obozie,bawiąc się i ucząc-każdy musiał nauczyć się słuchać,znosić zmęczenie,zwyciężać w walce,śpiewać,chodzić boso,znosić niewygody,głód,różnice temperatur oraz kary cielesne;kraść,kłamać,znać szczegóły życia publicznego i bohaterów oraz dzieje Sparty i jej prawa
-w wieku 20-30 lat wszyscy podlegali koszarowaniu przez cały dzień,doskonaląc się w sztuce wojennej
-po ukończeniu 30 lat młody człowiek miał prawo się 0żenić,był pełnoprawnym obywatelem Sparty,dostawał od państwa ziemię z helotami
-do 60 raku życia miał obowiązek uczestniczyć w ćwiczeniach wojskowych,brał udział w zgromadzeniu ludowym
-dziewczęta musiały być wzorowymi żonami i matkami,znosić cierpienia i dodawać otuchy i ducha walki idącym na wojnę-"wróć z tarczą lub na tarczy"
6 4 6