Odpowiedzi

2009-11-11T13:22:36+01:00
Bogurodzica
Gaude Mater Polonia

Te utwory są wykonywane współcześnie w szkołach na lekcjach muzyki przez uczniów
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:42:15+01:00
Muzyka w średniowieczu była silnie powiązana z religią cechowała się jednogłosowością, surowością, śpiewem a cappella(czyli bez podkładu muzycznego)!

Dzisiaj wykonujemy np:
-Chorał Gregoriański jest to zbiór pieśni występujących podczas liturgii mszy św.
- Bogurodzica najstarszy i najcenniejszy zabytek polskiej muzyki!




Jest to krótkie ale na temat!