Pod koniec dnia w kasie było 466,34 zł.Wszystkie banknoty i monety o nominałach większych niż 20 gr stanowiły 457,50 zł. Oprócz tego w kasie bylo jeszcze 17 dwudziestogroszówek ,35 dziesięciogroszówek, 24 pieciogroszówek oraz monety o nominale 2gr.Oblicz ,ile było dwugroszówek.



Bardzo prosze z obliczeniami.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T13:32:43+01:00
Obliczamy wartość wszystkich monet oprócz dwugroszówek
17*20gr=340gr
35*10gr=350gr
24*5gr=120gr

340gr+350gr+120gr=810gr - wartość monet bez dwugroszówek

Obliczamy ilość pieniędzy w kasie bez dwugroszówek

457,50zł+8,10zł=465,60zł

Obliczamy wartość samych dwugroszówek w kasie

466,34zł-465,60zł=74gr

Obliczamy ilość dwugroszówek

74gr/2=37

W kasie było 37 dwugroszówek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:57:56+01:00
466,34-457,50=8,84zł
17*0,20=3,40zł
35*0,10=3,50zł
24*0,05=1,20zł
3,40zł+3,50zł+1,20zł=8,10zł
8,84-8,10=0,74zł
0,74zł/0,02zł=37
Odp.W Kasie było 37 dwugroszówek.
1 5 1