Koła pewnego samochodu mają średnicę 60cm. Na trasie o długości 1KM każde z tych kół wykona:

a) mniej niż 10 pełnych obrotów
b)więcej niż 10 ale mniej niż 300 obrotów
c)więcej niż 300, ale mniej niż 600 obrotów
D Więcej niż 600 obrotów

prosze tylko o rozwiązanie zadania

3

Odpowiedzi

2009-11-11T13:36:33+01:00
1000m : 0,6m = 1667 obrotów
Odp. D
16 2 16
2009-11-11T13:36:47+01:00
D = 60cm
r = 30cm
2π30cm ≈ 6,28 * 30cm ≈ 188,4cm ≈ 1,884 m

1km = 1000m
1000m/1,884m ≈ 530,79

Odp: C.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:38:23+01:00
L = 2πr
l = dπ
l = 60π
l = 60 * 3,14
l = 188,4 cm

1 km = 100000cm
100000/188,4 = 530,7855626327 = ( w przybliżeniu ) 530

odp. C
11 4 11