Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:58:15+01:00
Przyczyny:
a)bezpośrednia przyczyna:
28 czerwca 1914r. w Sarajewie dokonano zamachu na arcyksięcia Ferdynanda,następce tronu austryjackiego.Zamachu dokonał Garwriło Princip.
b)pośrednie przyczyny:
-walko o kolonie,
-brytyjsko-niemiecki konflikt o flotę,
-kocioł bałkański,
-powstanie trójprzymierza i trójporozumienia.
Przebieg:
a)1914r-bitwa nad rzeką Marną,klęska Niemiec
b)1915r.-bitka pod Ypres
c)luty 1916r.-bitwa pod Verdun,dowódca Filip Petain,
czerwiec 1916r.-bitwa nad rzeką Sommą
d)1918r.-bitwa nad rzeką Marną o Sommą-wyparcie wojsk Niemieckich połączonymi oddziałami Francusko-Brytyjsko-Amerykańskimi,dowódca-Ferdynand Foch.
2009-11-11T14:03:34+01:00
- Przyczyny I wojny światowej

- rywalizacja Francusko-Niemiecka (Francja niepogodziła się z utratą Alzacji i Lotaryngi , obawiała się ataku ze strony Niemiec

- Konflikt Niemiecko-Brytyjski ( szybka budowa floty niemieckij, zagrażała Brytyjskiej dominacji na morzach

- Rywalizacja Rosi i Austrowęgier na półwyspie Bałkańskim

- 1916r. Bitwa pod Verdum
-bitwa nad Sonną ( na czołgi)
- walki toczyły się także na froncie wschodnim z Rosią
-przełom 1917r. przystąpienie USA do wojny
-czerwiec 1919r. - traktat


TO MI PODAWAŁA PANI W 6 KLASIE