Odpowiedzi

2009-11-11T13:54:51+01:00
Jeden z katolickich patronów Polski, patron diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej, diecezji elbląskiej i archidiecezji gnieźnieńskiej – w szczególności Gniezna.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:55:47+01:00
Św. Wojciech - był to mąż święty i wielki nie tylko z modłów i umartwień, lecz z czynów wielkich, pełnych doniosłości historycznej. Był politykiem kościelnym na europejską skalę. Głosu jego słuchano nie tylko w rodzinnych Czechach, w spokrewnionej Polsce, ale w Niemczech, a nawet w Rzymie i w Paryżu.
1 5 1
2009-11-11T14:11:28+01:00
Św. Wojciech był pierwszym polskim męczennikiem. Został wysłany przez Bolesława Chrobrego do Prus, aby nawracać tamtejszą pogańską ludność. Zginął tam śmiercią męczeńską. Bolesław Chrobry wykupił jego ciało za tyle złota ile ważyło. Podczas zjazdu Gnieźnieńskiego książe Bolesław dał cesarzowi Ottonowi III ramię świętego.
1 4 1