Odpowiedzi

2009-11-11T13:56:34+01:00
Teatr grecki wywodzi się ze świąt boga Dionizosa. Jest to bóg urodzajów, zwłaszcza winnej latorośli, był bóstwem wiejskim. W czasie tego święta ludzie nakładali na siebie koźle skóry, chodzili i śpiewali. Stąd też chóry te wzięły nazwę chórów koźlich, a pieśń ich była pieśnią kozłów, co dało nazwę tragedii (tragodia) złożoną z wyrazów tragos –kozioł, ode – pieśń. Na czele całej kolumnady szedł Koryfeusz, przebrany za Dionizosa. Pieśń śpiewaną na cześć boga Dionizosa nazwano dytyramb. Początkowo były to tylko kultowe obchody. Koryfeusz zaczął się zatrzymywać odwracać i rozmawiać, śpiewać z chórem. Nazwano go wtedy aktorem i pierwszym aktorem był:
37 4 37
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T14:01:26+01:00
Teatr W atenach zbudowany by pod gołym niebem (amfiteatr). przedstawienia odbywały sie kilka razy do roku z okazji świąt Dionizosa. każdego dnia wystawiano sztki [ 3 tragedie i 1 komedie ] na scenie występowalo od 1 do 3 aktorów (sami męszczyżni) i chór aktorzy mają występowali w perukach maskach dobranych do sztuki. teatr budził szlachetne uczucia wzruszał i bawoił greków
49 4 49
2009-11-11T14:15:31+01:00
Teatr Dionizosa < Grecki>

Teatr europejski bierze swój początek z przedstawień dramatycznych które odbywały się w Atenach u stup Akropolu w czasie świąt religijnych ku czci Dionizosa, boga wina i żywych sił natury. Jego obecność symbolizowała maska. Największe z nich, Wielkie Dionizosa, świętowano w marcu, Świątynia Dionizosa znajdowała się u stóp akropolu. Na stokach wzgórza umieszczono siedzenia widowni, która mogła pomieścić 14 00 widzów. Spektakle były widowiskiem masowym, odbywającym się pod gołym niebem. Za wejście do teatru trzeba było zapłacić. Aby zachęcić uboższych obywateli do uczestnictwa w spektaklu, za czasów Peryklesa wprowadzono częściowy zwrot poniesionych kosztów
30 3 30