Rower kosztował 500 zł w lutym, a w maju już 560 zł. o ile procent podrożał?
Producent lalek zaplanował sprzedaż 5000 lalek. Udało się tylko sprzedać 4500. O ile procent liczba sprzedanych lalek była mniejsza od zaplanowanej?

Cena wynajęcia pokoju w maju jest o 30 zł wyższa niż w marcu, czyli jest o ..... procent wyższa. (maj-150zł, marzec 120 zł).
NA JUTRO PLLLIISSSS :)

3

Odpowiedzi

2009-11-11T14:04:33+01:00
Rower

500 zl - 100%
60zl - x

x= 6000%/500 = 12%

lalki

5000 - 100%
500 - x

x= 50000%/5000 = 10%

pokój

120zł - 100%
150zl - x

x = 15000%/120 = 125%

125% - 100% = 25%
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T14:06:40+01:00
1.
Rozwiązujemy z proporcji

500zł - 100%
60zł - x

x=(60zł*100%)/500zł = 12%

Rower podrożał o 12%

2.
5000 lalek - 100%
4500 lalek - x

x=(100*4500)/5000=90%

Obliczamy, o ile procent mniej sprzedano lalek

100%-90%=10%

Sprzedano o 10% mniej lalek niż zaplanowano

3.
120zł - 100%
30zł - x

x= (100*30)/120 = 25%

Cena w maju jest o 25% wyższa niż w marcu.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:48:31+01:00
1. 560:500 %=12 % spr. 500 x 2 %=60 60+500=560
2. 4500:5000% = 90 %spr.5000x90%= 4500
3, 150:120%= 25% spr.120x25%=30 +120 =150
1 5 1