Odpowiedzi

2009-11-11T14:07:37+01:00
A = 3cm
H = 8cm

a) (2a)²H/a²H = 4
Odp: Zwiększy się 4-krotnie.

b) a²2H/a²H = 2
Odp: Zwiększy się 2-krotnie.
2009-11-11T14:10:08+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T14:11:16+01:00
V = 3 * 3 * 8 = 72cm³

a)
v = 6 * 6 * 8 = 288cm³
288 / 72 = 4
odp: Objętość graniastosłupa będzie czterokrotnie większa.

b)
v = 3 * 3 * 16 = 144cm³
144 / 72 = 2
odp: Objętość graniastosłupa będzie dwukrotnie większa.