1.W tłusty czwartek piekarz Edek upiekł 2000 pączków. 30% sprzedała cukiernia Bajaderka, a resztę cukiernia Szarlotka. O ile procent więcej pączków sprzedano w Szarlotce??

2. W lipcu w 1998 roku było na świecie 5926 mln ludzi, a w lipcu 1999 roku liczba ludzi na świecie przekroczyła 6 miliardów. Poda w promilach, jaki był e tym okresie przyrost naturalny na świecie.

3.Koń pociągowy waży około 700 kg. Taki koń jest średnio o 13% lżejszy od łosia, a o 40% cięższy od niedźwiedzia brunatnego. Oblicz, ile waży łoś, a ile niedźwiedź brunatny.


Bardzo proszęę:P
Rozwiązania zadań razem z obliczeniamiii;D
Plisss;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T14:29:47+01:00
1)
30% Bajaderka = 600 paczków
70% Szarlotka = 1400 pączków
Zadajemy pytanie: jakim procentem liczby 600 jest liczba 1400?
600 to 100%
1400 to x
po przemnożeniu wychodzi 600x=140000
x=233⅓%
W Szarlotce sprzedano o 133⅓% pączków więcej:)
Łatwo się złapać na tym zadaniu

2)
6000-5926=74
74/5926*1000promili = 12,5 promila

3)
x-waga łosia
x=700 kg+0,13x
0,87x=700kg
x=804,6kg

y- waga niedźwiedzia
y=700-0,4y
1,4y=700
y=500

Takie nietypowe zadania:)
2009-11-11T15:15:42+01:00
1.
30% * 2000 = 600
2000 - 600 = 1400

1400-600 = 800 -> o ile więcej

800/600 * 100% = 4/3 * 100% = 133 i 1/3%


W Szarlotce sprzedano o 133 i 1/3% wiecej niz w Bajaderce.



2.
5926 * x% = 6000
5926x = 600 000
x≈ 101,2487

101,2487 - 100 = 1,2487% = 12,487‰

3.
łoś:
113% * 700kg = ł
ł = 791kg

niedźwiedź:

140% * n = 700
n = 500kg


Pozdrawiam! :)