Proszę o pomoc,
1. Pani Wesoła zaplanowała w swoim ogrodzie oczko wodne w kształcie kola o polu równym 24,64 m2. Oblicz długość średnicy tego koła. Przyjmij pi-3.14
2. Podczas spaceru brat Zosi jedzie czterokołowym rowerem. Obwód dużego koła wynosi 80 cm., a małego 40 cm.. O ile obrotów więcej wykona małe koło niż większe na półkilometrowym odcinku drogi?
3. Na lekcji jazdy konnej dzieci dosiadały konia prowadzonego po okręgu na napiętej uwięzi o długości 5 m. Jaką drogę pokona koń, jeśli łącznie pokonał 40 okrążeń? wynik za okrągnij do 0,1
m.

Proszę o oblicznia,
Z góry dziękuje! ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T14:20:08+01:00
Zad.1.
3,14 * r² = 24,64m²
r = √(24,64/3,14) m
r ≈ 2,8 m
d = 2r = 5,6m

Odp: Średnica tego oczka wynosi 5,6m.

Zad. 2.
2π40cm = 80π cm
2π80cm = 160π cm ≈ 1,6m * 3,14 = 5,024m
160π/80π = 2

0,5km = 500m
500m/5,024m ≈ 92,52
92,52 * 2 - 92,52 = 92,52 ;)

Odp: Wykona o ok. 92,52 obrotu więcej.

Zad.3.
s = 2π5m * 40 ≈ 400 * 3,14 m = 1256m

Odp: 1256m.
4 5 4
2009-11-11T15:44:36+01:00
Zad.1.
3,14 * r² = 24,64m²
r = √(24,64/3,14) m
r ≈ 2,8 m
d = 2r = 5,6m
Średnica tego oczka wynosi 5,6m.

Zad. 2.
2π40cm = 80π cm
2π80cm = 160π cm ≈ 1,6m * 3,14 = 5,024m
160π/80π = 2

0,5km = 500m
500m/5,024m ≈ 92,52
92,52 * 2 - 92,52 = 92,52 ;)
Wykona o ok. 92,52 obrotu więcej.

Zad.3.
s = 2π5m * 40 ≈ 400 * 3,14 m = 1256m
O. 1256m.