Odpowiedzi

2009-11-11T14:26:42+01:00
Instrumenty dęte: fujarki i piszczałki
gęśle o trzech lub czterech strunach- grano na nich smyczkiem
ligawki , czyli długie drewniane trąbki o głębokim głosie.
Bębny
teksty w jez lacinskim
tylko mezczyzni spiewaja w trakcie nabozenstw
chorał nie posiada podziału taktowego, a rytmikę wyznacza tekst
śpiewy chorałowe opierają się na tonacjach kościelnych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T14:27:37+01:00
W Średniowieczu muzyka była mocno związana z kościołem i religią. Nad muzyką instrumentalną przeważała muzyka wokalna, chóralna. Był to śpiew jednogłosowy w unisonie, nazwany chorałem. Chóry były męskie i śpiewały a capella, utwory były po łacinie. Trochę później chorał przyjął nazwę chorału gregoriańskiego. Głównym ośrodkiem chorału był Mediolan. W Średniowieczu również zaczął kształtować się system zapisu utworów, a Guido z Arezzo wprowadził skale sześciostopniowe i wprowadził solmizacje do śpiewu.



- bębny
-instrumenty smyczkowe i szarpane - fidel, rebek, rebab, liry, harfy, psalteria, citole itp
-gwizdki kościane
fletnie wikińskie
2009-11-11T16:14:30+01:00
-gwizdki kościane
-instrumenty smyczkowe i szarpane - fidel, rebek, rebab, liry, harfy, psalteria, citole itp
- bębny



tylko mezczyzni spiewaja w trakcie nabozenstw
chorał nie posiada podziału taktowego, a rytmikę wyznacza tekst
śpiewy chorałowe opierają się na tonacjach kościelnych