Odpowiedzi

2009-11-11T14:31:00+01:00
Ponieważ kolor sierści, oczu mogą być takie same ale klasa, rząd inne i dlatego klasyfikacja organizmów jest bardziej prawdopodobna niż wygłąd
2 3 2
2009-11-11T16:07:07+01:00
Klasyfikowanie organizmów na podstawie pokrewieństwa jest słuszniejsze, gdyż w ten sposób mają więcej cech wspólnych ( nie tylko w wyglądzie ale np.: w sposobie odżywiania się, czy rozmnażania), oczywiście organizmy nie będą identyczne,ale już najbardziej podobne do siebie niż podczas innych klasyfikacji.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:54:50+01:00
Obecna systematyka opiera się na klasyfikowaniu organizmów, ze względu na stopień pokrewieństwa, dużą rolę w te systematyce pełni materiał genetyczny - jego podobieństwa między różnymi gatunkami.Dawniejsza, starsza systematyka opierała się na wyglądzie, cechach, czyli fizjologii, co jest błędem i podział taki nazywa się sztucznym.Jest to dobre rozwiązanie przy rozpoznawqaniu gatunków (tzw klucze biologiczne), a nie stopniu pokrewieństwa.Przecież org bbędące podobne zewnątrz mogą nie być blisko spokrewnione ;)
2 5 2