1.Podaj dwa powody zaliczenia denaturatu do cieczy , z którymi trzeba obchodzic sie bardzo ostroznie?

2.Jednakowe kawałki lodu umieszczono w dwóch stojącyxh obok siebie pojemnikach drewnianym i aluminowym
W którym z nich i dlaczego lód szybciej sie stopi?
Proszę o proste wyjaśnienie tak aby zrozumiał to uczeń IV klasy szkoły podstawowej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T14:29:39+01:00
1.Dlatego że denaturat, to alkohol(taki sam jak wódka), z tym że z dolewką trucizny(żeby nikt go nie pił).

2.Drewno nie przewodzi ciepła(dlatego nie zdaża nam się dotknąć zimnego drewna(oczywiście gdy jest suche), ani nim oparzyć(dopóki nie potraktujemy go ogniem). A aluminium jest metalem i przewodzi ciepło. Dlatego samochód jest ciepły od słońca latem, a zjeżdżalnia zimą tak chłodna, że skóra przymarza.

Dlatego lód szybciej stopi się w Aluminiowym pojemniku.
__________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
2009-11-11T14:29:42+01:00
Denaturat ponieważ jest łatwopalny i posiada substancje skażone

nie jestem pewien ale chyba w drewnie ponieważ w drewnie cząsteczki wolniej się przemieszczają niż w glinie(inaczej aluminium) i przez co szybciej się topi ale tego nie jestem pewien przykro mi