1. Samolot zwiększył prędkość od wartości 250km/h do 340km/h w czasie 20 sekund. Ile wynosiło średnie przyspieszenie tego ruchu ???

2. Pociąg ruszył z miejsca ze średnim przyspieszeniem o wartości 0,5 m / s ( do kwadratu) . Jaką wartość prędkości będzie miał on po upływie czasu 5 minut.


3. Jaką drogę przebywa w ciągu czterech pierwszych sekund ciało ruszające z miejsca z przyspieszeniem 10 m/s (kwadrat)

4. Samochód przy próbie przyspieszeń ruszył z miejsca i po czasie 10s przebył drogę 100m. Oblicz przyspieszenie oraz uzyskaną prędkość.

5. Kulka ruszyła z miejsca z przyspieszeniem 1m / s (kw)
i po pewnym czasie osiągnęła prędkość 15m/s . Oblicz przyspieszenie oraz uzyskaną prędkość.


6. Ciało poruszające się ruchem jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym osiągnęło prędkość 20m/s po 4s trwania ruchu . Jaką drogę przebyło ciało w tym czasie.


I proszę o podział na dane i szukane ;)
Z góry dzięki ;**

2

Odpowiedzi

  • Tess
  • Początkujący
2009-11-11T14:51:03+01:00
2.
dane: szukane:
a= 0,5 m/s (kwadrat) V-?
t=5m= 300s


a=v/t obustronnie mnozymy razy ,,t,,
t*a=V
V= 0,5m/s(kwadrat) * 300 s
V= 150m/s
odp:po uplywie 5 minut pociag osiagnie predkosc 150m/s.
Najlepsza Odpowiedź!
  • CMR
  • Rozwiązujący
2009-11-11T15:17:52+01:00
1.
Dane:
Vo = 250km/h
Vk = 340km/h
T = 20s
Szukane:
A = ?
Rozw:
deltaV = Vk – Vo
delta V= 90km/h = 90 *10/36 = 25m/s – o tyle zwiększyła się prędkość samolotu
Vk = Vo + a*t
A*t = Vk – Vo /:t
a = Vk-Vo/t
a = deltaV/t
a = 25/20 = 1,25m/s2

3.

W załączniku

4.

W załączniku

5.
Zakładam, że trzeba policzyć t i s, w załączniku.

6.
W załączniku.