1. Podaj jaki kształt i funkcję mają kość różnokształtna i dluga.

2. Jaką pełnią funkcję odcinki kręgoslupa: szyjny, piersiowy lędźwiowy, krzyzowy.

3. Stopień ruchomości stawu: panewkowego, zawiasowego, siodełkowego, obrotowego.

Nie musicie odpowiadać na wszystkie, będę wdzięczna za odpowiedź chociażby tylko na jedno:)

3

Odpowiedzi

2009-11-11T14:46:11+01:00
Te informacje są na wikipedii bo koledzy z tamtąd brali na biolę rok temu bo robili lekcje
2009-11-11T15:08:30+01:00
2.
odcinek szyjny-opiera się na nim czaszka
odcinek piersiowy-
odcinek lędźwiowy-dźwiga ciężar górnej części ciała
odcinek krzyżowy -
3.
staw zawiasowy - ruch w jednej płaszczyźnie
obrotowy-obracanie kości względem siebie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:57:51+01:00
Ad.2

szyjny
cechy : duża ruchomość
rola :" dźwiga'' głowę

piersiowy
cechy masywne kręgi mało ruchome
rola mają dołki żebrowe za pomocą których łączą się z żebrami

lędźwiowy
cechy masywne kręgi
rola spoczywa na nim ciężat całego tułowia i głowy