Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:00:40+01:00
Mianem odkrycia Ameryki popularnie określa się fakt dotarcia do tego kontynentu Krzysztofa Kolumba. W rzeczywistości ludźmi, którzy dotarli do kontynentu amerykańskiego, byli Mongoloidzi (tj. ludność rasy żółtej) przybyli z Azji. Jednak już w czasach prekolumbijskich pojawiała się tam też czasem europoidalna (tj. biała). Do Europoida mógł należeć znaleziony w 1996 w stanie Waszyngton szkielet sprzed 9000 lat, znany jako Człowiek z Kennewick (jest to obecnie kwestia sporna). Jako pierwszego przedstawiciela cywilizacji europejskiej, który dotarł do Ameryki, uznaje się Leifa Erikssona (na początku XI w.).
1 3 1
2009-11-11T15:00:50+01:00
Krzysztof Kolumb, odkrywca Ameryki, urodził się 25 sierpnia lub 31 pażdziernika 1451r. w Genui. Zmarł 20 maja w Valladolid. podczas czterech swoich wyprawa dowodził na trzech okrętach:
-Santa Maria,
-Nina*
-Pinta.

Uważał, że istnieje droga morska do Indii i postanowił ją odkryć. Na wody Oceanu Atlantyckiego wyruszył 12 pażdziernika 1492r. na pokładzie Santa Marii odbył swą pierwszą wyprawę. Gdy dobił do lądu był przekonany, iż dotarł do Indii. Dopiero po jego śmierci udowodniono, że Kolumb odkrył nowe lądy. te lądy nazwano AMERYKĄ na cześć innego żeglarza Amerigo Vespucciego, który zbadał i opisał te terytoria.
1 4 1
2009-11-11T15:20:17+01:00
Krzysztof Kolumb-(1451-1506) żeglarz włoski, odkrywca Ameryki (12 października,1492r.); pochodził z Genui; dzieki poparciu Izabelli Kastylylijskiej wypłynął 3 okrętami, poszukując zachodniej drogi do Indii. 12.X dotarł do wyspy Guanahani (archipelag Bahama) , odkrył Kubę i Haiti; 1493-1504 zorganizował 3 kolejne wyprawy do Ameryki (odkrył Puerto Rico, Jamajkę, Tobago); do końca życia wierzył, że dotarł do wybrzezy Azjii Wschodnich.