Rozwiązać przy pomocy: SŁOWNIKA POPRAWNEJ POLSZCZYZNY lub SŁOWNIKA JĘZYKA POLSKIEGO.


Jak rozwiązujecie to piszcie: NUMER ZADANIA, KTÓRA KROPKA z zadania i STRONĘ (ZADANIA W ZAŁĄCZNIKACH).

PROSZĘ O ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE ZADANIA :)

DUŻO PUNKTÓW!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:06:48+01:00
Zad 6 str 32
imprezę pożegnalną
ekipę szkolną
potrzebną odzież
czystą bielizną
przydatną żywnośc
przenośną lodówke

kolejna kropka:
z mamą i tatą
pomysłem
z ciocią i z sąsiadką
koleżnką

kolejna kropka:
rodzicom
kolegom
sąsiadom



Zad 7 str. 33
Poezji
Racji
Nadziei
Refleksji
Fotografii
Kopi
Opinii
Kwestii
Świątyni
Czytelni
Głębi
Ironii
Parodii
Aglomeracji
Idei


Zad 8, str 34
Porzucić animozje- porzucić niechęć do kogoś
Nie wpadać we frustracje- nie denerwować się
Unikać malkontentów- unikać ludzi niezadowolonych ze wszystkiego (pesymistów)
Zadbać o aparycje- zadbać o wygląd zewnętrzny
Unikać ekstrawagancji- unikać dziwactwa
Pomyśleć o integracji- pomyśleć o ulepszeniu wzajemnych stosunków

Zad 2 str 34/35
Pomarańcza- okrągła, mała, chropowata (przypisany jest rodzaj żeński)

r.męski:
krzywy przedziałek
ekstrawagancki artysta
połamany rożen

r.żeński:
zardzewiała poręcz
wilgotna zgorzel


r.nijaki:
niesprawiedliwe jury
erotyczne wideo
tabu

pozytywne dwa rodzaje:
duży mórg lub duża morga
brudny podkoszulek lub brudna podkoszulka

str 35 3kropka
mam sińce pod okami…….. -->to trzeba przekreślić
dotarło do moich uszów……-->to trzeba zaznaczyć


str36 ,1 kropka
uszy
ucha
uchem
oczy
uszek

str36 2 kropka
mieć dwie lewe ręce
nie spuszczac kogoś z oczu
iśc komus na rękę
z przymrużeniem oka
puścic cos mimo uszu
przymykac na cos oko
3 5 3
2009-11-11T21:43:25+01:00
Zad6
Przed wyjazdem urządzę elegancką kolację.Zaproszę na nią
piękną dziewczynę. Potem włożę do plecaka
nowa szczoteczkę i czysta bieliznę.muszę jeszcze kupić
dokładną mapę .Powinienem pożyczyć porządną
walizkę.

przed wyjazdem muszę omówić sprawy z ojcem i matką
dobrze byłoby ich zainteresować moim nowym pomysłem.
porozmawiam tez z sąsiadem i sąsiadką i poproszę ich o przypilnowanie mieszkania
Spotkam się również z przyjacielem.

Musze sprawdzić czy oddałem pieniądze wierzycielom
czy wysłałem e-maile kolegom, czy powiedziałem
sąsiadom o swoim wyjeździe

zad 7
Jestem miłośnikiem poezji. Sporo racji maja wiec ci , którzy dostrzegają w
wierszach trochę nadziei na odrobinę refleksji.kiedyś w hotelu obok fotografii
wywiesiłem parę kopii wiersz. Potem wysłuchałem opinii czytających i okazało się ze wszyscy
byli zgodni w kwestii zalet liryki . Uważali ze uwrażliwia pozwala zatrzymać się zadumać.
postanowiłem przeznaczyć jeden pokój na hotelowa czytelnie. Goście wchodzą tam jak do świątyni .W
mojej czytelni znaleźć można utwory pełne głębi ale także ironii,parodii
Czytanie wierszy pozwala moim gościom wyciszyć się,uciec od
zgiełku wszelkich aglomeracji.Co sadzisz o mojej idei??

zad8
porzucić animozje - porzucić niechęć,apatię
nie wpadać we frustrację - nie wpadać w złość furię być raczej spokojnym zrównoważonym
unikać malkontentów - unikać ludzi niezadowolonych ze wszystkiego wiecznie narzekających
zadbać o aparycję - zadbać o wygląd zewnętrzny o prezencję
unikać ekstrawagancji - unikać dziwactw
pomyśleć o integracji - pomyśleć o zjednoczeniu się, zapoznaniu z innymi ludźmi

okrągła pomarańczowa chropowata rodzaj żeński

r.męski artysta,poniedziałek,podkoszulek,rożen,
frędzel,
r.zen.-poręcz,
r.nijaki-jury,tabu wideo
r.mix-strucia,mórg


W poniedziałek oglądałam wideo gdzie występował aktor ubrany w koszulkę z moim ulubionym artystą.w filmie tym poruszano różne tematy tabu podobno jury pewnego konkursu uznało film za brutalny gdyż w jednej scenie smażą człowieka rożnie.

uszy,ucha,uchem,oczy,uszek


mieć dwie lewe ręce
nie spuszczać kogoś z oczu
iść komuś na rękę
z przymrużeniem oka
puścić coś mimo uszu
przymykać na coś oko
1 5 1