5. Popatrz , jak Marcin sprytnie obliczył 15% kwoty 90 zł . Oblicz w podobny sposób .
a)15% ze 160 zł=
b) 20% z 23,3 kg =
c) 15% ze 122 zł=
d)2% ze 114 g=
e)90% z 40=
g)99% z 500 ha=
h)o,5% z 24 000 l=
i)0,1 z 375 dag =
j)110% z 800 zł =
Proszę o pomoc plis.

2

Odpowiedzi

2009-11-11T15:03:18+01:00
A)15% ze 160 zł=24zl
b) 20% z 23,3 kg =4,66kg
c) 15% ze 122 zł=18,3 zł
d)2% ze 114 g=2,28g
e)90% z 40=36
g)99% z 500 ha=495ha
h)o,5% z 24 000 l=120l
i)0,1 z 375 dag =(jezeli 0,1%)0,375dag (jeżeli 0,1)37,5 dag
j)110% z 800 zł = 880zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:07:37+01:00
A)15% ze 160 zł= 24zl
b) 20% z 23,3 kg = 4.66 kg
c) 15% ze 122 zł= 18.3zl
d)2% ze 114 g= 2.28 g
e)90% z 40= 36
g)99% z 500 ha= 495 ha
h)o,5% z 24 000 l= 120 l
i)0,1 z 375 dag = 0.0375 dag
j)110% z 800 zł = 880zl

Pamietaj ze 100% to 1.
90% to juz 0.9
10% to 0.1
110% to 1.1

I przez to mnozysz dana, np. chcesz obliczyc 150% z 200. To mnozysz 200 × 1.5
Chcesz obliczyc 1% czyli jedna seta z jedynki, czyli 0.01 itd.