Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T15:18:47+01:00
Pochodziła z zamożnej rodziny mieszczańskiej, jej matka była krewną Jean-Honoré Fragonarda. Od dziecka uczyła się rysunku, była uczennicą Jean-Baptiste Camille Corota. Rodzina Berthy należała do kręgu przyjaciół Edouarda Maneta. Jego brat Eugene Manet został mężem Berthy. Młoda i piękna malarka nauczyła się wiele od Maneta, i szczególnie w jej wczesnych obrazach da się zauważyć wyraźny wpływ jej mentora. Później jednak zwróciła się ku impresjonizmowi i regularnie wystawiała swe dzieła na wystawach organizowanych przez impresjonistów. Być może Morisot nie jest artystką kalibru Moneta czy Renoira, ale bezsprzecznie należy jej się szacunek za to, że mimo szyderstw z jakimi spotykała się w tamtych czasach sztuka kobiet, Berthe potrafiła utrzymać się na swej artystycznej drodze.
2009-11-11T15:27:11+01:00
Obraz pt. "Kołyska" został namalowany w 1872r. przez Berthe Morisota. Na obrazie jest przedstawiony chłopiec oraz małe dziecko, które leży w kołysce i próbuje zasnąć. Chłopak ubrany jest w granatowy sweter i białą koszulę. Widać na jego twarzy zmęczenie oraz znudzenie. Maleństwo ma na sobie jasne ubranko.
Na obrazie przeważają kolory jasne, prócz granatowego ubrania chłopca oraz czarnej ściany ukazanej w oddali. Nastrój dzieła wydaje się być spokojny, umiarkowany i dość codzienny. Jest to sytuacja "z życia wzięta". Obraz podoba mi się, ponieważ bardzo lubię patrzeć na rodzinne fotografie lub obrazy.
być może jest to dziewczyna lub kobieta.. wiec wtedy zmień sobie wyrazy chłopak , chłopiec itd. na wyraz kobieta, dorosła postać lub dziewczyna. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:28:45+01:00
Obraz pt. "Kołyska" został namalowany w 1872r. przez Berthe Morisota. Na obrazie jest przedstawiony chłopiec oraz małe dziecko, które leży w kołysce i próbuje zasnąć. Chłopak ubrany jest w granatowy sweter i białą koszulę. Widać na jego twarzy zmęczenie oraz znudzenie. Maleństwo ma na sobie jasne ubranko.
Na obrazie przeważają kolory jasne, prócz granatowego ubrania chłopca oraz czarnej ściany ukazanej w oddali. Nastrój dzieła wydaje się być spokojny, umiarkowany i dość codzienny. Jest to sytuacja "z życia wzięta". Obraz podoba mi się, ponieważ bardzo lubię patrzeć na rodzinne fotografie lub obrazy.
być może jest to dziewczyna lub kobieta.. wiec wtedy zmień sobie wyrazy chłopak , chłopiec itd. na wyraz kobieta, dorosła postać lub dziewczyna. :)