Odpowiedzi

2009-11-11T15:19:07+01:00
1.Miejscem zerowym funkcji liniowej y=2x+5 jest:
y=2x+5
2x+5=0
2x=-5
x=-5/2
x=-2,5 a)
a)-2,5b)2 c)2.5

3.Prosta y=2x+3 przechodzi przez punkty:a)(2,-1)i(1,5) b)(2,1)i(2,3) c)(2,-1)i(3-3)
wstawiasz za x i y i patrzysz czy L=P

a)2*2+3=-1 nie
b)2*2+3=1 nie
c)2*2+3=-1 ni2, czyli żaden nie pasuje
może miało być( -2,-1) wtedy pasuje c)
2009-11-11T15:20:33+01:00
Y=2x+5
0=2xo +5
-2xo = 5 /:(-2)
x = - 5/2 czyli -2.5 czyli odpowiedź A

3.
y=2x+3

a) 2,-1

-1=4+3
-1=7 nie równa się wiec nie przechodzi

b) 1.5

y=2x+3
5=2*1+3 = 5 Równa się czyli odp / B jest poprawna

moja odpowiedź na bank poprawna
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:22:06+01:00
1 miejsce zerowe to argument dla jakiego wartosc funkcji przyjmuje zero :)
A teraz na polski:

Aby obliczyc miejsce zerowe z rowania y=2x + 5, podstawiamy za y zero i obliczamy x ktore jest miejscem zerowym.

0=2x+5
-5=2x
x=-5/2 = -2.5

2. Aby sprawdzic czy prosta przechodzi przez dany punkt, musisz podstawic jedna wspolrzedna do rowania i sprawdzic czy wychodzi druga wspolrzedna
Np.

punkt(2,-1)

Pamietamy ze kazdy punkt ma wspolrzedna (x,y)
x=2 y=-1

Podstawmy za x dwojke i sprawdzmy czy wyjdzie -1

y=2x+3

y = 2x2 + 3 = 7

Siedem nie rowna sie -1 czyli punkt a nie nalezy do tego tego rownania.

Tak kolejno musisz sprawdzic wszystkie punkty.

Akurat w twoim zadaniu jedyny punkt ktory sie zawiera to (1,5).