Właściciel komisu sprowadził z zagranicy dwa samochody za 30 000 zł, po czym sprzedał je z łącznym 20% zyskiem. Za ile złotych zakupił każdy samochód, jeśli ze sprzedaży pierwszego uzyskał 15% zysku, a drugiego 30% zysku?

Proszę o wszystkie obliczenia.
Układy równań.

3

Odpowiedzi

2009-11-11T16:29:56+01:00
20% z 30000 = 6000
x- pierwszy samochód
y-drugi

układ równań:

x+y = 30000
x+0,15x+y+0,3y=36000

x=30000-y
1,15x+1,3y=36000

1,15(30000-y) +1,3y=36000

34500 - 1,15y +1,3y = 36000
1,3y-1,15y = 36000-34500
0,15y = 1500
y=1500/0,15
y=10000

x=30000 - 10000
x=20000
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:36:12+01:00
Łączny zysk ze sprzedaży: 30 000zł * 120%= 30 000*1,2= 36 000 zł
Cena zakupu pierwszego auta - x
Cena sprzedaży pierwszego auta - 115%x
Cena zakupu drugiego auta - y
Cena sprzedaży drugiego auta - 130%y

x+y=30000
115%x+130%y=36000

x=30000-y
1,15x+1,3y=36000

x=30000-y
1,15(30000-y)+1,3y=36000

x=30000-y
34500-1,15y+1,3y=36000

x=30000-y
0,15y=36000-34500

x=30000-y
0,15y=1500/:0,15

x=30000-y
y=10000

x=30000-10000
y=10000

x=20000
y=10000

Miłego przepisywania :D
5 5 5
2009-11-11T16:45:45+01:00
20% * 30.000zł = 0.2 * 30.000zł = 6.000zł

x + y= 30.000zł
15%x +30%x = 6.000zł


x+y= 30.000zł
0.15x + 0.3y = 6.000zł /:(-0,15)

x + y = 30.000zł
-x - 2y = -40.000zł

-y = -10.000zł
y=10.000zł

x= 30.000zł - 10.000zł = 20.000zł


odp: pierwszy samochód kupił za 20.000zł a drugi za 10.000zł.

1 5 1