1.Przeksztalc podane zdania, zamieniajac tam,gdzie to mozliwe,formy strony cynnej na formy strony biernej.
a) ,,Pieśń o Rolandzie" spisano na przełomie XI i XII wieku.
b) Opowiada ona o wyprawie Karola Wielkiego do Hiszpanii zajętej przez Saracenów
c) Wojska saraceńskie podstępnie zaatakowały tylną straż Franków w wąwozie roncevaux
d) Oddziałem tym dowodził ulubieniec króla, najdzielniejszy rycerz frankoński, Roland.
e) Saraceni mieli zdecydowaną przewagę liczebną.
f) Przyjaciel Rolanda, Oliwier, wielokrotnie prosił go o wezwanie na pomoc reszty wojska.
g) Roland obawiał się jednak stracić honor i sławę najdzielniejszego rycerza.
h) Króla Karola wezwano za późno.
i) Saraceni wybili oddział Rolanda.
POTRZEBNE JEST MI TO NA JUTRO DO 9.30
ZA PODANE ROZWIĄZANIA Z GÓRY DZIĘKUJE :)

3

Odpowiedzi

2009-11-11T15:30:11+01:00
1. pIEŚO ROLANDZIE ZOSTAŁASPISANA....

3.Tylna straz zostala zaatakowana przez wojska...
1 5 1
2009-11-11T15:34:35+01:00
1. pieśń o rolandzie została spisana na przełomie XI i XII wieku.
2.
3.tylna straż Franków została podstępnie zaatakowana przez Wojska saraceńskie w wąwozie roncevaux
5.
6.
7.
8. Król Karol został wezwany za późno.
9. oddział Rolanda został wybity przez Saracenów.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:38:24+01:00
A.Pieśń o Rolandzie została spisana na przełomie XI i XII wieku
c. tylna straż Franków w wąwozie roncevaux została podstępnie zaatakowana przez wojska saraceńskie
d.oddział był dowodzony przez ulubieńca króla, najdzielniejszego rycerza frankońskiego, Rolanda.
f. Roland był wielokrotnie proszony o wezwanie pomocy przez Oliwiera
h. król został wezwany za późno
g. oddział Rolanda został wybity przez Saracenów
;)
1 5 1