1. Porównaj podane wyrazy w parach. Wypisz parami oznaczające różniące je głoski. Jakie cechy głosek spowodowały zmianę znaczenia tych wyrazów.?

a) biada - bada; Kasia - kasa; piasek - pasek; mara - miara; piorę - porę; ciało - cało;
b) wieź - więź; lek - lęk; cześć - część; bok - bąk; pije - piję; kosa - kąsa;

2. Jakie znasz dwa sposoby graficznego oznaczania głoski.?

Daję naj.x) z góry dziękuję.:)

3

Odpowiedzi

2009-11-11T15:29:05+01:00
A) i;i;i;i;i;i
b)ę;ę;ę;ą;ę;ą;
10 2 10
2009-11-11T15:30:40+01:00
1.
a) ''i'' we wszystkich przypadkach
b) zamiana e-ę e-ę e-ę o-ą e-ę o-ą
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:35:56+01:00
A) Brak ''i'' w drugim wyrazie
b) zamiana ''e'' na ''ę'' lub "o" na "ą"

mam nadzieję że się przyda. ;)
23 4 23