Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:29:14+01:00
Zad.1
Podaj długości okręgów o promieniach:
1,=2π= ok 6,28
2, = 4π = ok 12,56
1,4 = 2,8π = ok 8,792
Podaj długości okręgów o średnicach:
1, =π=3,14
5,=5π=15,7
2/3 =2/3π= 2,09
Podaj długości promieni kół o obwodach:
π, =1,57
2,= 3,14
10π=15,7
Zad.2
Oblicz przybliżone długości okręgów o promieniach:
0,3cm= 0,6π= 1,884km
10km = 5π =15,7km
Oblicz przybliżone długości okręgów o średnicach:
0,4cm= 0,4π= 1,256cm
200m= 200π= 628m
Oblicz przybliżone długości promieni kół o obwodach:
628mm =100mm
3,5cm =0,557cm
wszystkie wyniki są przybliżone. = nie jest wstawiony matematycznie zastąp go => lub słowem to
Mam nadzieje że pomogłam :)
2009-11-11T15:33:26+01:00
Πdπ
l = 1π = 3,14 (mozesz zostawic tez w π)
l = 5π = 15,7
l = ⅔π = 2,09(3)
l = 4,2π = 13,188
l = 3,14π = 9,8596
ja bym ci radziła zostawic w π wtedy by było
1π =

⅔π
4.2π
π²
2009-11-11T19:11:19+01:00
Nie wiem o co chodzi ci z tymi liczbami bo nie wiem teraz które to liczby a który ułamek raz masz przecinek raz nie ale podam ci wzór żeby obliczyć L= czyli obwód koła d=średnica

wzór to: (pi) * d
jeżeli pisze ci podaj przybliżony wynik to zamiast (pi) piszesz 3,14 jeżeli nie to zostawiasz (pi)

Zrobie np. z liczbą 2

L=? d=2
L= (pi) * d
L= (pi) * 2 = 2(pi)

A jeżeli pisze ci podaj przybliżoną wartość lub masz zadanie aby podać konkretny wynik to piszesz:

L=? d=2
L= (pi) * d
L= 3,14 * 2 = 6,28