Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:32:12+01:00
R1=1 om
R2=2 omy
R3=4 omy
Rc=1+2+4=7 omów.
Odp. opo calkowity wynosi 7 omów.
2009-11-11T15:33:28+01:00
Całkowity opór tych trzech oporników wynosi 7Ω.
Przy połączeniu szeregowym wartości oporników dodajemy do siebie. Czyli 1Ω+2Ω+4Ω=7Ω
2009-11-11T15:38:31+01:00
Rz1+R₁+R₂+R₃
Rz₁=1Ω+ 2Ω +4Ω
Rz=7Ω
1/Rz=1/7+1/7+1/7
1/Rz=3/7
Rz=7/3
Rz=2,333333333333