Odpowiedzi

2009-11-11T15:43:21+01:00
C3H8- propan
mC= 12u
mH=1u
mC3H8=12u*3+8*1u=44u
3mC przez mC3H8 * 100%= 36 przez 44*100%= 81,8% masa C
100%-81,8%=18,2%
tylko to pasuje do tego zadania, bo C3H8= 44unity
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:57:34+01:00
Węglowodór CxHy zawiera 18,8% atomów H, a skoro znamy jego masę cząsteczkowa, wystarczy obliczyć:

44*18,8% = 8,272 u w przybliżeniu 8u

Skoro H ma masę cząsteczkową = 1u, z powyższego działania wynika, że w węglowodorze mieści się go 8 sztuk

44 - 8 = 36u

Pozostało nam 36 unitów, które zajmuje węgiel, a skoro węgiel ma masę cząsteczkowa równą 12u, po podzieleniu 36/12 wychodzi, że w węglowodorze mieszczą się jego 3 sztuki.

W efekcie tym węglowodorem jest propan, czyli:

C3H8