Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:38:17+01:00
1. Niedźwiedzia przysługa - wyrządzić komuś krzywdę bez intencji, złej woli
2. Mieć węża w kieszeni - być skąpym
3. Ikarowy lot - śmiałe plany, które mogą skończyć się tragicznie.
4. Budować zamki na lodzie - snuć nierealne marzenia
5. Prawo pięści - bezprawie, prawo silniejszego
6. Szukać ze świecą - o czymś rzadkim, niespotykanym
7. Syzyfowa praca - bezsensowna, nie przynosząca rezultatów praca
8. Puszka Pandora - zbiór, źródło zła, kłopotów nieszczęść
9. Wieża Babel - zgromadzenie ludzi mówiących różnymi językami
10. Stroić sobie żarty - kpić, żartować sobie z kogoś, czegoś
11. Łamać sobie głowę - rozwiązywać trudne zagadnienia, szukać rozwiązania
12. Gruszki na wierzbie - nierealne projekty, obietnice
13. Zachodzić w głowę - zastanawiać się nad czymś intensywnie
14. Mieć złote serce - być dobrym, szczerym
15. Umywać ręce - nie przyjmować odpowiedzialności za kogoś
16. Obiecać złote góry - obiecywać wielkie korzyści
17. Zacierać ręce - cieszyć się złośliwie
18. Dotknąć do żywego - bardzo kogoś zrazić
19. Ręce opadają - rezygnacja nie można nic zrobić
20. Nastała zła godzina - niepomyślny okres dla kogoś
5 4 5
2009-11-11T15:41:13+01:00
1. mieć duszę na ramieniu - bardzo się bać
2. Wypić kielich goryczy - musieć pogodzić się z jakimś nieszczęściem lub porażką
3. Chudy jak szczapa - bardzo chudy
4. Każdy medal ma dwie strony - oznacza, że coś ma więcej niż jeden aspekt, że nie należy spoglądać na coś z tylko z jednej perspektywy; wyraża dwuznaczność na zasadzie kontrastu.
5. Mówić jak ślepy o kolorach - mówić wogóle nie na temat i bez sensu
6. spuścić ogon - udawać niewinnego
7. dać komuś wolną rękę - dawać komuś trochę swobody i luzu
8. czuć się jak w domu - czuć się bardzo dobrze, swobodnie, naturalnie
9. Dzika Bestia - Najczęsciej mówi się tak o osobie łamiącej prawo i działającej na opak
10. Obraza majestatu - obraza kogoś wielkiego
1 5 1
2009-11-11T16:38:07+01:00
1.pięta Achillesa - słaba strona , slaby punkt
2.alfa i omega - początek i koniec , o kimś , kto jest wielkim autorytetem
3. pleść androny - zmyślać
4. bajońskie sumy - bardzo dużo pieniędzy
5. połknąć bakcyla - zainteresować się czymś , stać się gorącym zwolennikiem czegoś
6. tani jak barszcz - bardzo tani
7. biały kruk - rzadkość bibliofilska
8. bić pianę - toczyć jałową dyskusję , spory
9. klepać biedę - żyć w niedostatku
10. bujać w obłokach - fantazjować
11. robić z gęby cholewę - nie dotrzymać danego słowa
12. schować głowę w piasek - nieuczciwe zachowanie wobec kogoś
13. egipskie ciemności - wielka , nieprzenikniona ciemność
14. milowy krok - ogromny postęp
15. mieć węża w kieszeni - być słabym
16. hiobowa wieść - przerażająca wiadomość
17. mieć duszę na ramieniu - odczuwać wielki strach
18. farbowany lis - ktoś fałszywy
19. mieć klapki na oczach - być ograniczony , zaślepionym
20.mieć krew na rękach - przyczynić się do czyjeś śmierci
2 5 2