Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • CMR
  • Rozwiązujący
2009-11-11T15:39:10+01:00
Umieszczona w jednorodnym polu elektrostatycznym cząstka naładowana (Vo=0 ) po jednej mikrosekundzie ruchu uzyskała prędkość o wartości 108 km/ h. Oblicz wartość przyspieszenia z jakim porusza się ta cząstka.
Dane:
Vo = 0
t = 0,001s
Vk = 108km/h = 108 * 10/36 = 30m/s
Szukane:
A = ?
Rozw:
Vk = a*t
a = Vk/t
a = 30/0,001 = 30 000m/s2 (sekundy do kwadratu)
2009-11-11T19:37:30+01:00
Vo = 0
t = 0,001 s
Vk = 108km : h = 108 x 10/36 = 30m:s

Szukane:

A = ?
Rozwiązanie:
Vk = a x t
a = Vk : t
a = 30:0,001 = 30 000m : s(kw.)