Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • CMR
  • Rozwiązujący
2009-11-11T15:44:34+01:00
Oblicz opór całkowity dwóch oporników połączonych równolegle.Wartości ich oporów są sobie równe i wynoszą 2Ω.
Dane:
R = 2Ω
łączenie równoległe
Szukane:
Rc = ?
Rozw:
1/Rc = 1/R + 1/R
1/Rc = 1
Rc = 1/1 = 1Ω
19 3 19
2009-11-11T15:47:35+01:00
R= 2Ω

1/Rc= 1/R₁ + 1/R₂
1/Rc=1/2 + 1/2
Rc=1Ω - opór całkowity w łączeniu równoległym
21 2 21
2009-11-11T16:20:41+01:00
Rw=R/n jest to wzór na równoległe połączenie jednakowych oporników
Rw=2/2=1ohm
29 1 29