Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:47:49+01:00
Cytat "Kto nigdy nie był na ziemi ten nigdy nie będzie w niebie" z Dziadów Adama Mickiewicza, odnosi się do osób, które nie są zainteresowane światem oraz jego nadzwyczajnym pięknem. W Dziadach odnosiło się to do ducha pośredniego, Zosi, która była tak zapatrzona w siebie i próżna, że nie dostrzegała niczego innego. Ludzie, którzy przez cały czas mają głowę w chmurach, zamiast żyć życiem doczesnym, nie odnajdą nieba, ponieważ nigdy nie zasmakowali zwykłego życia. Duch Zosi, zawisł między niebem, a ziemią.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T15:49:13+01:00
To znaczy moim zdaniem że ten ktoś się nigdy nie urodził. I dlatego to powiedzenie.

chyba dobrze xD
2009-11-11T15:51:05+01:00
Chyba kto nie dotknął ziemi ni razu, ten nigdy nie może być w niebie...
Wypowiedział to duch pośredni- Zosia. Była nieczuła, pogardzała miłościa, żyła z głową w chmurach. Skazana na przebywanie między niebem a ziemią, w pustce, w przestrzeni pozbawionej uczuć energii. Prosi żeby młodzi mężczyźni zciągnęli ją, ażeby mogła dotknąć ziemi. Ludzie to robią, ale nie mogą jej ściągnąć, bo wiatr ją wyrywa. Guślarz mówi jej, że za dwa lata po odpokutowaniu zejdzie dotknąć ziemi