Zad.1
W królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie. Pewnego dnia zerwał się wiatr i 40% gruszek spadło. Następnego dnia ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców , zostawiając na dzrewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na wierzbie?
Zad.2
W jakiej ilości wody trzeba rozpuścić 15 g soli , żeby otrzymać roztwór 20%-owy?
Zad.3
Po dwóch kolejnych obniżkach o 20% za każdym razem, cena odkurzACZa wynosi 320 zł.Jaka była cena przed obniżkami?

3

Odpowiedzi

2009-11-11T15:50:07+01:00
-/ -kreska ułamkowa
1. x-100%
12-10%
x=100×12/10=1200/10=120

x-100%
120-60%
x=100×120/60=12000/60=200
2009-11-11T15:50:44+01:00
Zad. 1.
x - ilość gruszek na drzewie
10% * 60% x = 12
1/10 * 6/10 * x = 12
6/100x = 12
1/100x = 2
x = 200

Odp: Rosło na niej 200 gruszek.

Zad. 2.
20% - 15g
100% - x
x = 100% * 15g / 20%
x = 75g
75g - 15g = 60g

Odp: Trzeba użyć 60g wody.

Zad. 3.
x - cena odkurzacza na początku

80% * 80%x = 320zł
8/10 * 8/10x = 320zł
8/100x = 40zł
1/100x = 5zł
x = 500zł

Odp: Odkurzacz przed obniżką kosztował 500zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T15:55:15+01:00
12--10%
120-100%

120--60%
20---10%
200---100%
Odp. Na początku rosło 200 gruszek
Zad. 2
Trzeba rozpuscic w 1,3l wody ( wyniku sie poprostu trzeba domyslec)
Zad.3
320--80%
40---10%
400--100%

400-80%
50--10%
500--100%
Odp. Przed obniżkami cena wynosiła 500zł