Odpowiedzi

2009-11-11T16:11:08+01:00
Moim zdaniem te słowa oznaczaja Wiare która my wyznajemy Chrystusowi a przedwszystkim Bogu.Te słowa najczęsciej są wypowiadane po udzieleniu sakramentu chrztu kiedy to przedstawiany akt wiary. Na zakończenie tego aktu własnie ksiadz kończy go słowami: Taka jest nasza wiara , taka wiara , jaka jest wiara kościoła której wyznawanie jest naszą chlubą w chrystusie jezusie panu naszym. amen
21 4 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:26:15+01:00
'Taka jest nasza wiara, taka jest wiara kościoła' - wymawiając te słowa oświadczymy, że wiara Kościoła jest NASZA, OSOBISTĄ. Przyjmujemy do świadomości i w pełni zgadzamy się z prawdami wiary, dogmatami i przykazaniami. Czynimy to publicznie więc decydujemy się o tym świadczyć. Dalsze słowa 'której wyznawanie (wiary) jest naszą chlubą w Chrystusie Jezusie Panu naszym.' informują wszystkich słuchających, że wierzymy dobrowolnie i jest to dla nas chlubą, chwłą, powodem do dumy. Ostatnie słowo- 'amen' jest nie jako podpisem pod powyższym oświadczeniem, amen oznacza 'niech się tak stanie'.
25 4 25