Zad.1 Średnia ocen Oli za I semestr wynosiła 4,25, a Kasi 4,75. Na koniec roku średnia ocen Oli wzrosła do 5,15, a Kasi do 5,45. Która z dziewczynek poprawiła bardziej ocenę?Wynik zapisz w postaci procentu.

Zad.2 W sklepie sportowym pojawiła się informacja "posezonowa obniżka 30%".Cenę nart obniżono z 342zł do 257zł. Czy informacja z wystawy sklepowej jest prawdziwa?

Zad.3 Cenę pewnego towaru podwyższono o 20%, a następnie obniżono o 42zł i kosztuje on teraz 978zł. Oblicz jaka była początkowa cena tego towaru.

Zad.4 Pan Kowalski płacił za abonament telefoniczny 32zł, po pewnym czasie opłata wzrosła o 30%. Ile wynosi opłata po obniżce jeśli uwzględnimy 22% podatku VAT?
Bardzo proszę o pomoc, bo to na jutro!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:24:25+01:00
Zad.1
Ola 5,15-4,25=0,9
(0,9/4,25)*100% = 21,18%
Kasia 5,45-4,75=0,7
(0,7/4,75)*100% = 14,74%
Odp:Bardziej poprawiła ocenę Ola.

Zad.2
342-0,3*342=342-102,6 = 239,4
Odp: Informacja z wystawy sklepowej nie jest prawdziwa.

Zad.3
(x+0,2x)-42=978
0,8x-42=978
0,8x=1020 /:(0,8)
x=1275 (zł)
Odp: Początkowa cena towaru to 1275zł.

Zad.4 Pan Kowalski płacił za abonament telefoniczny 32zł, po pewnym czasie opłata wzrosła o 30%. Ile wynosi opłata po obniżce jeśli uwzględnimy 22% podatku VAT?
Bardzo proszę o pomoc, bo to na jutro!
(32+0,3*32)*1,22 = (32+9,6)*1,22 = 41,6*1,22 = 50,752
Odp: Opłata wynosi 50,75
P.S. Masz na początku napisane, ze opłata wzrosła, więc chyba później powinno być po podwyżce. Nie jestem na 100% pewna czy dobrze zinterpretowałam to ostatnie zadanie. Ale reszta jest na pewno dobrze.
2009-11-11T16:24:55+01:00
Zad 1
Ola 5.15 - 4.25= 0.9
Kasia 5.45 - 4.75 = 0.7
Odp. bardziej swoją średnią poprawiła Ola.
Zad. 2
342zł = 100%
257zł = x%

257*100%
x= --------------
342
x≈ 75%
100%-75%=25%
Odp. Inform. z wystawy nie jest prawdziwa
zad3
978+42=1020
1020=80%
x=100%

1020*100%
x=-------------
80%

x=1275

Odp Początkowa cena tego towaru wynosiła 1275 zł

A w tym czwartym zadaniu jest coś nie tak, opłata wzrosła więc o jakiej obniżce mowa?