Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:20:21+01:00
Grecy nie utworzyli jednego państwa ponieważ:
-teren Grecji jest bardzo górzysty i podział na mniejsze polis był korzystniejszy. Królowie nie musieli podróżować , tylko cały czas przebywali w rządzonym przez siebie polis
-tworzenie polis pomagało w rządzeniu. łatwiej było kierować mniejszym obszarem
-istniały wewnętrzne spory pomiędzy mieszkańcami Grecji, którzy prowadzili ze sobą liczne wojny.
2009-11-11T16:36:35+01:00
W starozytnej grecji były bardzo trudne warunki. grecja była gorzystym krajem wiec były tam nieurodzajne ziemie. grecy w poszukiwaniu lepszych warunków przenosili sie z wiosek położonych w glebi karju do nadmorskich osad a nawet wyruszali na morskie wyprawy w poszukiwaniu lepszych warunków zycia
1 5 1