Zapisz w postaci sumy algebraicznej:
a) 3x(x-7)=
b) a(do kwadratu)(a+2b-1)=
c) -3xy(x+y-3)
d) 5x(do kwadratu)(x(do potęgi trzeciej)+3x-1)=
i jeszcze przykład E) i F)
tylko proszę o rozpisanie przykładów a nie zwykłe wyniki.
z góry dzięki, tu podałam z kąd jest zadanie:
[zad.1 str.79 Matematyka (z plusem) do klasy II gim. nowa wersja]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:23:48+01:00
A)3x^2-21x
b)a^3+2a^2b-a^2
c)-3x^2y-3xy^2+9xy
d)5x^5+15x^3-5x^2

Bardziej sie już nie da rozpisać
^ oznacza potęgę
1 1 1
2009-11-11T16:34:35+01:00
A)3xkwadrat -21x
b)a kwadrat(a+2b-1)=a do trzeciej+2akwadrat b-a
c)-3xy(x+y-3)=-3x kwadrat y -3xykwadrat +9xy
d)5xkwadrat(x do trzeciej +3x-1)=5x do piątej +15x do trzeciej -5x do drugiej

nie mam ksiazki i e i f ci nie zrobie
2009-11-11T16:35:39+01:00
A) 3x(x-7) = 3x*X - 3x*7=3x(do kwadratu) - 21x
b)a(do kwadratu)(a+2b-1)=a(do. kwad.)*a + a(do. kwad.)*2b - a(do. kwad.)*1 = a(do potęgi 3) + 2ba(do kwad) - 2)do kwad)

c) -3xy(x+y-3) = -3xy * x + (-3xy) *y - (-3xy) * (-3)= -3x(do. kwad)y - 3xy(do. kwad.) - 9xy

d)5x(do kwadratu)(x(do potęgi trzeciej)+3x-1)= 5x(do kwad.) *x(do 3) + 5x(do kwad.) * 3x - 5x(do kwad) * -1= 5x(do 5) = 5x(do 5) +15x(kwad) - 5x(do kwad)

przykaldow E i F nie mam