1.W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci. Mężczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów, kobiety-44% , a dzieci było czterdzieści dwoje. Ilu wczasowiczów spędzało wakacje w domu wczasowym Bursztyn?
PROSZĘ POMÓŻCIE...! TROCHĘ SIĘ W ZADANIU ORIENTUJE, ALE NIE NA TYLE ŻEBY ZROBIĆ WSZYSTKIE OBLICZENIA... :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:30:49+01:00
Dane:
mężczyźni - 28%
kobiety - 44%
dzieci - 100-28-44 = 28%

28% - 42
100% - x
28x=4200 /:28
x=150

Odp: Było 150 wczasowiczów.
2009-11-11T16:33:09+01:00
100% - 28% - 44% = 28%
28%x = 42
0,28x = 42/: 0,28
x = 150
Odp: W domu wczasowym Bursztyn wakacje spędzało 150 wczasowiczów.
2009-11-11T16:37:14+01:00
X-mężczyźni
y-kobiety
x+y+42=z
x=0,44z
y=0,28z

0,44z+0,28z-z=-42
0,28z=42
z=150

x=0,44×150=66
y=0,28×150=42