Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:29:24+01:00
Styczeń:
powietrze polarne morskie - ocieplenie, duże opady deszczu ze śniegiem oraz mgły
powietrze akrtyczne - silne mrozy, słonecznie, krótkotrwałe, ale obfite opady śniegu
powietrze polarne kontynentalne - słonecznie, mroźno i sucho

lipiec:
powietrze zwrotnikowe kontynentalne - gorąco i sucho, duże zapylenie powietrza
powietrze zwrotnikowe morskie - wzrost temperatury powietrza oraz burze.

źródło: mój z. ćw. z geografii z 3 gima :)
2 5 2
2009-11-11T16:44:53+01:00
Do polski docierają masy powietrza z :
-,polarno-morski,północnego Antlantyku(łagodzi klimat , przynosi opady.)
-polarno-kontynentalne,Z Europy Wschodniej i Azji Zachodniej(zaostrza klimat,przynosi suche bezchmurne dni)
-zwrotnikowo kontynentarne,Azi Mniejszej (przynosi suche i upalne dni)
-Arktyczne,ze Szpicbergu ( zimą przynosi mrozne,wilgotne dniszadzią i szronem a wiosną przymroski i gołoledz)
1 5 1