A) nakad szkolnej gazetki zwiększono trzy krotnie . o ile procent zwiekszoono nakład gazetki ?

b) we wrześniu lodziarnia sprzedała 10 razy mniej lodów niż w sierpniu . o ile procent zmalała sprzedaż lodów we wrześniu w porównaniu z sierpniem ?

c ) Tomek w grudniu wysłał o 150 % więcej sms-ów niż w listopadzie ile razy więcej sms-ów wysłał w grudniu ?

d ) w repertuarze pewbego kina filmowów polskich jest o 40 % mniej niż filmów zagranicznych jaki procent wszystkich filmów w repertuarze tego kina stanowią filmy polskie ?

2

Odpowiedzi

2009-11-11T16:34:46+01:00
A. o 200%
B.o 90%
C. 2,5 raza więcej
D. ?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:35:42+01:00
A)
Było x
później 3x
3x-x=2x
(2x/x)*100%=200%
zwiększono o 200%

b)
w sierpniu x
we wrześniu 0,1x
x-0,1x = 0,9x
(0,9x/x)*100% = 90%

c )
w listopadzie x
w grudniu x+1,5x = 2,5x
2,5x/x = 2,5
2,5 raza więcej

d )
filmy zagraniczne x
filmy polskie x-0,4x = 0,6x
x+0,6x = 1,6x
(0,6x/1,6x)*100% = 37,5%