Odpowiedzi

2009-11-11T16:28:38+01:00
Kości pneumatyczne wypełnione powietrzem co obniża ciężar ciała ptaka , grzebień jako miejsce przyczepu mięśni , kończyna przednia zamieniona w skrzydło , redukcja kości szczęki dolnej .
2009-11-11T16:34:58+01:00
Ptaki posiadają worki powietrzne (9) dzieki temu mozliwy jest mechanizm podwojnego oddychania i sa lzejsze
-ich kości sa wypełnione powietrzem - kosci pneumatyczne co jest przystosowaniem do lotu
nie posiadaja zębow dzieki temu sa lzejsze
nie maja pecherza moczowego o jest przystosowaniem do lotu
piora jako zewnetrzna cecha przystosowania do lotu, sa lzejsze
posiadaja grzebien do ktorego przymocowane sa miesnie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:28:38+01:00
Asymetryczne pióra
kosci pneumatyczne wypełnione powietrzem
usztywniony kręgosłup w niektórych odcinkach kosci zrosniete
grzebien na mostku
brak zębów arzurowa lekka czaszka
rogowy dziób
mechanizm podwojnego oddychania
szybkie tempo metabolizmu dobrze rozwiniety mozdzek
brak pecherza moczowego posiadaja rózne postacie pior
obojczyki zrosniete konczyny przednie przeksztalcone w skrzydla