Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:37:37+01:00
Podstawiamy współrzędne punktu A do równania prostej:
-1=-4*(-2)+(2m-7)
-1=8+2m-7
2m=-1-8+7
2m=-2|:2
m=-1
2009-11-11T16:40:02+01:00
Z treści zadania można wywnioskować, że y=-1(wedle podanego punktu A), a x=2(także według punktu). Podstawiasz pod wzór:
-1=-4*2+2m-7
-1=-8+2m-7
2m=-1+8+7 (niewiadome na lewą, wiadome na prawą)
2m=14/:2
m=7
Odpowiedż. prosta przechodzi przez punkt A, jeżeli m wynosi 7.
2009-11-11T16:40:36+01:00
Prosta o rownaniu y=-4x+(2m-7) przechodzi przez punkt A=(2,-1)
wtedy gdy m=?
podstawiam A=(2,-1)
-1=-4*2+(2m-7)
-1=-8+2m-7
-2m=-15+1
-2m=-14/:(-2)
m=7