Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:33:58+01:00
Zeus -pewnego razu Zeusa zaczęła bardzo mocno boleć głowa, nie mógł on znieść tego więc oddalił się na pustynie tam przywołał Hefajstosa (kowal bogów), któremu kazał wziąć młotek i z całej siły uderzyć w jego głowę. Hefajstos wziął zamach i uderzył tak najsilniej jak tylko mógł głowa pękła a z niej wyszła Atena ( bogini sztuki i mądrości)
1 5 1
2009-11-11T18:57:20+01:00
Mit o Antygonie

Antygona była siostrą Eteoklesa i Polinejkesa. Miała również siostrę – Ismenę. Jej ojcem był Edyp. Po śmierci Edypa w Tebach na przemian rządzić mieli obaj bracia, ale Eteokles postanowił nie dzielić się z nikim władzą i wygnał brata z kraju.
Polinejkes schronił się w Argos u króla Adrastosa. Ożenił się z jego córką i namówił go do wyprawy przeciwko Tebom. Adrastos zebrał wojsko i obległ miasto, jednak Tebańczycy uczynili wypad i odnieśli zwycięstwo. W trakcie starcia polegli wszyscy wodzowie argosońscy. W ferworze walki zginął także Eteokles.Po jego śmierci władzę w Tebach objął Kreon. Zakazał on grzebania ciała zdrajcy Polinejkesa. Jednak Antygona niepomna przestróg siostry i grożących jej konsekwencji ze strony władcy, pochowała brata, aby jego dusza mogła odzyskać spokój duszy i połączyć się z bogami. Za swój czyn została skazana przez Kreona na śmierć przez zamurowanie. Jednak do końca dzielna dziewczyna była przekonana, że postąpiła dobrze i pomogła swojemu bratu.