Odpowiedzi

2009-11-11T16:38:11+01:00
Bezwładność- nazywamy cechę ciała określającą, na ile trudno (bezwładność duża) lub na ile łatwo ( bezwładność mała) jest je rozpędzić lub zatrzymać.
2009-11-11T16:38:53+01:00
Miarą bezwładności ciała jest jego masa, natomiast jej odpowiednikiem w ruchu obrotowym - moment bezwładności.
mA bardzo dużą moc jest mała bezwładność a gdy ma małą moc jest wtedy dużą bezwładność
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:40:43+01:00
Bezwładność ciał jest to dążenie ciała do zachowania kierunku, zwrotu i wartości prędkości w ruchu. Miarą bezwładności ciał jest ich masa.

Mała bezwładnośc = duza masa ciala
Duża bezwładnośc = mala masa ciala




















*Bezwładność – właściwość wszystkich ciał materialnych, polegająca na tym, że w inercjalnym układzie odniesienia, jeśli na ciało nie działa siła lub działające siły równoważą się, to porusza się ono ruchem jednostajnym lub pozostaje w spoczynku.
6 4 6