Przedstawienie operowe rozpoczeło się o godzinie 19⁰⁰. Z powidu licznych przerw na oklaski przedłużylo się o 24 minuty. Obecny na widowni gimnazjaista szybko obliczył, że przedstawienie trwało o 15% dłużej w porównaniu z czasem podanym w programie. O której godzinie się skończyło??;]

2

Odpowiedzi

2009-11-11T16:41:16+01:00
15%x = 24
0,15x = 24 /: 0,15
x = 160

160 + 24 = 184min

19°° + 184 min = 21°⁴

Odp: Przedstawienie skończyło się o 21.04.
21 2 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:44:34+01:00
X - planowany czas trwania przedstawienia
15% = 0,15
0,15 *x = 24
x = 24 : 0,15 = 160
Przedstawienie miało trwać 160 min, ale trwało
160 + 24 = 184 , 184 min = 3 h 04 min
Zakończyło się o
19.00 + 3.04 = 22.04
Odp. Przedstawienie zakończyło się o godzinie 22.04.
23 4 23