Turysta przejechał 702 km w ciągu trzech dni. Pierwszego dnia
przejechał 2 razy więcej kilometrów niż drugiego dnia, a trzeciego dnia o
10% mniej niż drugiego. Ile kilometrów przejechał trzeciego dnia.

Wynagrodzę:)
Tylko dobrze bo spam

3

Odpowiedzi

2009-11-11T16:39:56+01:00
X-tyle przejechał drugiego dnia

2x-tyle pierwszego

0,9x-tyle trzeciego

Całośc

x+2x+0,9x=702
3,9x=702
x=180


180 km-tyle przejechał drugiego dnia

360 km-tyle pierwszego

162 km-tyle trzeciego

ODP. trzeciego dnia przejechał 162 km
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:41:41+01:00
X- droga w km przebyta drugiego dnia
2x- droga w km przebyta pierwszego dnia
0,9x- droga przebyta trzeciego dnia

x+2x+0,9x=702
3,9x=702 |:3,9
x=180 [km]

0,9x=0,9*180=162[km] - tyle przejechał trzeciego dnia ;)
1 4 1
2009-11-11T16:44:22+01:00
X-pierwszy dzień
y-drugi dzień
z-trzeci dzień

x+y+z=702
x=2y
z=0,9y

2y+y+1.1y=702
4,1y=702
y=171,22

x=342,44
z=188,34
1 5 1