Odpowiedzi

2009-11-11T16:43:30+01:00
Jaśniej zaswieci zarowka 100W czyli P1 ,poniewaz im wiecej ma wat tym jasniej swieci.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:41:34+01:00
Należy obliczyć opór każdej żarówki
P=U*I - wzór na moc
z prawa Ohma I=U/R, podstawiam do wzoru na moc P=U²/R
R=U²/P
R1=220²/100=484Ω
R2=R3=220²/50=968Ω
R4=220²/25=1936Ω
W gałęzi górnej
Rw1=R1+R2=484+968=1452Ω
I1=U/Rw1=220/1452=0,15A
na żarówkach wydzielą się moce
P=U*I U=I*R stąd P=I²*R
P1=0,15²*484=10,9W
P2=0,15²*968=21,8W
W gałęzi dolnej
Rw2=R3+R4=968+1936=2904Ω
I2=U/Rw2=220/2904=0,076A
P3=0,076²*968=5,6W
P4=0,076²*1936=11,2 W
Największa moc wydzieli się na żarówce P2 i ona będzie najmocniej świeciła.