Odpowiedzi

2009-11-11T16:44:14+01:00
- Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe, są zazwyczaj mięsiste, grube i bezzieleniowe, np. liście cebuli, rojnika, rozchodnika, agawy.

- Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin; często są łuskowate, bezzieleniowe, np. łuski ochronne cebuli jadalnej, tulipana, hiacyntu.

- Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; są cienkie, wrażliwe na dotyk, mają zdolność owijania się wokół podpór, np. u grochu, wyki, fasoli, groszku wiosennego.

- Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone; stanowią ochronę oraz ograniczają nadmierne parowanie wody z rośliny, np. kaktusy, berberys, grochodrzew.

- Liście pułapki – są różnokształtne; wytwarzają substancje enzymatyczne trawiące tkanki owadów, niektóre zamykają się bardzo szybko pod wpływem dotknięcia, mogą mieć formę dzbanów, na których dnie znajduje się lepka ciecz, np. rosiczka okrągłolistna, dzbanecznik, muchołówka, pływacz.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:48:25+01:00
Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe,np. liście cebuli, agawy.

Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin;np. tulipana.

Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; np. u grochu, fasoli.

Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone;np. kaktusy.

Liście pułapki – są różnokształtne; np. pływacz.
Miałam to na biologii więc chyba dobrze
1 5 1
2009-11-11T18:00:29+01:00

Modyfikacje liści
- Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe, są zazwyczaj mięsiste, grube i bezzieleniowe, np. liście cebuli, rojnika, rozchodnika, agawy.

- Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin; często są łuskowate, bezzieleniowe, np. łuski ochronne cebuli jadalnej, tulipana, hiacyntu.

- Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; są cienkie, wrażliwe na dotyk, mają zdolność owijania się wokół podpór, np. u grochu, wyki, fasoli, groszku wiosennego.

- Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone; stanowią ochronę oraz ograniczają nadmierne parowanie wody z rośliny, np. kaktusy, berberys, grochodrzew.

- Liście pułapki – są różnokształtne; wytwarzają substancje enzymatyczne trawiące tkanki owadów, niektóre zamykają się bardzo szybko pod wpływem dotknięcia, mogą mieć formę dzbanów, na których dnie znajduje się lepka ciecz, np. rosiczka okrągłolistna, dzbanecznik, muchołówka, pływacz.

1 5 1