Odpowiedzi

2009-11-11T16:45:45+01:00
1. «jedno z umownych kół na powierzchni kuli ziemskiej, którego płaszczyzna jest prostopadła do osi Ziemi»
2. «koło powstające przy przecięciu powierzchni kuli o wyróżnionej osi przez płaszczyznę prostopadłą do tej osi»
2009-11-11T16:46:11+01:00
Okrąg powstały wskutek przecięcia powierzchni kuli ziemskiej płaszczyzną prostopadłą do jej osi.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:46:14+01:00
Równoleżnik - okrąg powstały wskutek przecięcia powierzchni kuli ziemskiej płaszczyzną prostopadłą do jej osi. Najdłuższym równoleżnikiem jest równik, który ma 40 075 km długości. Równik dzieli kulę ziemską na dwie półkule - północną i południową. Podstawowe równoleżniki to: równik, zwrotnik Raka i zwrotnik Koziorożca a także koło podbiegunowe północne i południowe. Równoleżniki mają różne długości, w zależności od szerokości geograficznej.